Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pololetní zpráva

27. 2. 2018

Vážení rodiče,

 

ráda bych Vás v novém školním roce pozdravila a napsala pár slov o tom, jak nám to ve škole jde. 

Ráda bych všechny děti pochválila za to, že vytvářejí ve třídě příjemnou atmosféru a i s ostatními učiteli se shodneme na tom, že děti jsou moc milé a učit je nám přináší víc radosti než starostí. Jsem moc ráda, že děti se příliš nehádají, vychází spolu, jsou kamarádské a pomáhají si. Občas se samozřejmě vyskytnou hádky nebo různé třenice, ale zatím se nám vždy podařilo vyřešit je individuálně a nešlo o žádný větší konflikt. Co se týče chování, jediné na co si s ostatními učiteli občas stěžujeme, je neklid v hodinách a občasná nepozornost a také časté zapomínání pomůcek. Na nepozornost žáci potom doplácejí, když plní jiné úkoly než mají, desetkrát se ptají na stejnou věc nebo nevědí vůbec, co mají dělat. Proto se průběžně přesazujeme a bohužel nefunguje, pokud si děti vyberou samy s kým chtějí sedět. Zapomínání pomůcek je taky velký problém, protože v hodinách toho již uděláme opravdu hodně a žáci, kteří s námi nemohou plnohodnotně pracovat si pak učivo musí doplnit doma, často to neudělají a potom mají v látce velké mezery.

 

V některých předmětech se mezi dětmi začínají objevovat velké rozdíly a proto občas poprosím žáky, kteří jsou již v učivu zdatnější, aby se vžili do role učitele a pomohli svým kamarádům učivo lépe pochopit. V tom jsou žáci opravdu šikovní a dobře spolupracují, učivo vysvětlují a nechávají si vysvětlit. Za to jim patří pochvala.

 

V matematice by nyní žáci měli znát všechny početní operace písemně (sčítání, odčítání, násobení a dělení jedno i dvojciferným dělitelem.) Abychom to opravdu procvičili a děti na druhém stupni neměly mezery, píšeme teď cca 1 - 2x týdně desetiminutovku (3 příklady na některé z početních operací.) Musím říci, že výsledky jsou velmi proměnlivé. Někteří jsou již v počtech bezchybní nebo udělají sem tam chybu z nepozornosti a dostávají pak jedničky a dvojky. Jiní nezačali dobře, ale hned v druhé a dalších desetiminutovkách už počítají bez chyb. V takových případech mám radost, že doma počítají a zlepšují se. Někteří počítají občas výborně a občas nikoliv. To značí, že musí doma hodně trénovat, aby si postupy zažili. Jen u několika jedinců, se kterými jsem o tom mluvila, přetrvávají špatné výsledky od počátku, kdy desetiminutovky píšeme. Bohužel už nemáme čas toto učivo ve škole pilovat, je tedy na domácí přípravě, aby žáci tyto mezery dohnali. Mohou počítat příklady z učebnice nebo z PS. 

Ve čtvrtek jsme začali s desetinnými čísly. Budeme se jim věnovat poměrně dlouhou dobu, ale budeme také pokračovat v desetiminutovkách. Desetinná čísla budou úplně novým učivem. Je třeba, aby žáci už od začátku znalosti procvičovali a dávali pozor.

 

V českém jazyce jsme ukončili přídavná jména. Samozřejmě je budeme procvičovat stále, ale budeme se teď věnovat také stavbě věty a opět slovesům. Přídavná jména dětem dělají poměrně velké potíže. Poslední diktát nedopadl příliš dobře. Byl poměrně obtížný, vzhledem k vysokému počtu gramatických jevů, ale děti si jej mohly doma připravit. Od příštího týdne zkusíme vždy na začátku hodiny určování gramatických jevů, aby si žáci udělali pořádek v tom, co a jak určujeme. Velmi se jim všechny poučky pletou.

 

Ve vlastivědě mohu většinu žáků pochválit. V hodinách jsou aktivní, hlásí se, vypadají učivem poměrně zaujatí. Pomalu se dostáváme k první světové válce, tak věřím, že si hlavně chlapci, přijdou na své.

 

Angličtina nám hodně odpadává a odpadávat bude, musíme tedy v obou skupinách trošku zrychlit. Na to musí žáci zareagovat pravidelnou domácí přípravou. V mé skupině jsem měla radost z toho, že se žáci poměrně dobře připravili na poslední testík ze slovíček a slovesa HAVE/HAS.

 

Na konec bych všechny moc pochválila za hodiny výtvarky. Dnes si děti domů odnesly vlastnoručně vyrobený masopustní klobouk a lichožtrouta, kterého si samy ušily. Byly opravdu trpělivé a velmi se snažily. Ve fotogalerii najdete pár fotek.

 

Učivo páté třídy je již velmi obtížné a vyžaduje opravdu velkou domácí přípravu. Vím, že děti domácí úkoly nemají rády, ale je to u některých opravdu jediná možnost jak docílit, aby se na učivo doma trochu podívali. Prosím, aby děti doma úkoly dělaly a připravovaly se. Ve škole již nemáme kapacitu se všemi vše dokonale procvičit. Také hlasité čtení již nemůžeme procvičovat tak často, žáci, kteří s tím ještě mají problém musí tedy nahlas číst doma. 

 

Přeji všem hezký den a hodně trpělivosti s Vašimi dětmi :-)

 

BS